HTML

Eszencia

Zéró futótapasztalattal, 29 éves fejjel úgy döntöttem, hogy 1 éven belül félmaratont, azaz 21 kilómétert fogok futni. Az edzésnaplómon keresztül te is betekintést kaphatsz futásról-futásra, az általam átélt élményekről, tapasztalatokról, önnön magamra és a világra vonatkozó szerzett tudásomról.

Fotóalbum

Kommentek

Napló - naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Címkék

Szerzői jog

Creative Commons Licenc

RSS

2008.03.06. 22:51 K.attila

18. futás: 2008. március 6.

60 perc futás, gyaloglás nélkül
Összesen:  60 perc futás

Időpont:
17.20 órától – estébe hajló futás
Terep: Szigetmonostori cukrászdától a vízkelőig – a Rév utcáig a gáton – Pócsmegyerre a gáton – vissza a gáton a vízkelőig – az Árpád útig a cukrászda előtt betonúton – Árpád úton az új telkekig
Megjegyzés: Átlagos napom volt. Semmi különös. Egyetlen izgalmas élményem volt, ami az esti futóedzést jelentette: Egy nap híján egy hónapja kezdtem el a felkészülésemet a félmaratoni táv megtételére. Ennyire könnyedén, lazán, jókedvűen ez alatt az idő alatt még nem futottam. Egyáltalán nem jelentett a szervezetem számára nagy megterhelést az 1 órás futás, sőt, nagyon jól esett. A combjaimban éreztem némi izomlázat és a térdeimben enyhe nyomást, de nem zavart a futásban. Jó tempóban halattam, időnként 25-30 másodpercekre rá is kapcsoltam egy kicsit, ami szintén nagyon jól esett. A légzésem hamar rendeződött, a futótechnikám is jó volt. Keveset néztem az órát. Gyakran elfeledkeztem magamról, sokat gondolkodtam futás közben a dolgaimról. Viszont azt észrevettem, hogy folyamatosan gyorsulok. Az utolsó negyed órát szokatlanul nagy tempóban tettem meg minden gond nélkül. Az előző edzésemhez képest 4-5 percet gyorsultam. Méltó módon ünnepeltem meg az 1 hónapja tartó futásomat, mely alatt nagyszerű erőnlétben voltam és ami a legfontosabb, a lábaim is jól bírták a dolgot és végre eltaláltam az öltözködésemet is. Bár kissé hideg volt, de úgy tűnt, hogy az egy darab pulóver jó választás volt. A cipőt a bal lábamon kissé szorosan kötöttem meg, de még indulás előtt korrigáltam. Rúzsa Magdát és Doors-t hallgattam az edzés közben. Sokat segített ez a zenei párosítás. A Doors alatt lódultam meg nagyon az utolsó negyed órában. Magamban énekeltem a dalokat. Remélem, hogy holnap is neki tudok vágni az edzésnek. Biztatóak a jelek, nagyon jó állapotban voltak a futás után is a lábaim. Ezt bizonyítja az is, hogy közvetlenül az edzés után egy több mint kétórás néptánc próbán vettem részt, ahol igencsak kitettem magamért. Éreztem, hogy jelentős mértékben javult az erőnlétem, és az izomzatom is sokat lazult. Egyre többen beszélgetnem velem a futásról és érdeklődnek arról, hogy milyen is ez a történet. Úgy tűnik, hogy Tamás barátom is kedvet kapott, mert a jövő héten szeretne eljönni velem egy kicsit futni. Örülök nagyon ennek, de remélem, hogy első alkalommal nem akar 1 órát végignyomni, mert valószínű, hogy utána hosszú időre szögre akasztaná a futócipőjét. Reméljük a legjobbakat.
Fizikum: Nem igazán szeretnék most ide írni semmit, csupán annyit, hogy tök jó állapotban voltam a futás alatt és után is egyaránt. Úgy érzem, hogy jó taktikát választottam a kezdetek kezdetén, miszerint elsősorban nem gyorsan, hanem hosszú ideig akarok futni. A gyorsulás viszont így sem marad el, edzésről edzésre önnön magától jelentkezik. És még egy fontos dolog: Közeleg a Nők Napja. Szeressük őket, mert nagyon megérdemlik, főleg az a kedves tiszaújvárosi nő, no meg az a csudaszép tatai jány! De azért „nevelni” is kell ám őket! Módjával.


Tiszaújváros: Itt lakik az anyukám 

Szólj hozzá!

Címkék: blog sport edzés tata láb nők szabadidő napja futás bemelegítés magda edzésnapló néptánc rúzsa kikapcsolódás doors run légzés gát tiszaújváros állóképesség félmaraton szigetmonostor térdfájdalom túledzettség pócsmegyer futócipő


A bejegyzés trackback címe:

https://futoedzes.blog.hu/api/trackback/id/tr6369125

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása