HTML

Eszencia

Zéró futótapasztalattal, 29 éves fejjel úgy döntöttem, hogy 1 éven belül félmaratont, azaz 21 kilómétert fogok futni. Az edzésnaplómon keresztül te is betekintést kaphatsz futásról-futásra, az általam átélt élményekről, tapasztalatokról, önnön magamra és a világra vonatkozó szerzett tudásomról.

Fotóalbum

Kommentek

Napló - naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Címkék

Szerzői jog

Creative Commons Licenc

RSS

2008.02.19. 00:34 K.attila

8. futás: 2008. február 17.

12 perc futás – 4 perc gyalog x 5
Összesen:  60 perc futás, 20 perc gyalog = 80 perc

Időpont:
9.30 órától – nappali futás
Terep: Szigetmonostori kis Duna ági gát, Pócsmegyer faluig – ugyanez vissza – Szigetmonostori kis Duna ági gát a szentendrei rév irányába – többször oda-vissza. Földút.
Megjegyzés: A magányos futó egoista érzeteivel tarsolyomban vágtam neki az útnak. A túlerőltetettnek vélt térdeim óvása érdekében, teljes mértékben kikerültem a betonon történő futást, melyre ismételten egy nap kihagyással került sor. Új élmény volt az, hogy láttam a környezetet, amiben futok, illetve láttam azt is, hogy hova lépek. Ennek ellenére, a csípős téli hidegben hamar megfájdult a jobb térdem, kb. 6 perc futás után. Nagyon kellemetlen volt, mintha ki akarna szakadni belőle egy csont. Fel akartam adni, de mégsem tettem. Áthelyeztem a testsúlyomat a bal lábamra és igyekeztem a hasító fájdalmat elkerülni. A szokatlan pozíció a lábaimat erőteljesen kikészítette. A bal lábnak köszönhetően, mely kiválóan tette a dolgát, végül teljesítettem a tervet. Remélem, hogy egy nap kihagyás után ismét egy reggeli futással indíthatok. Rám fér. Ügyelnem kell az igényesebb bemelegítésre is és a puha talajú terep megválasztásával a térdizületeim megterheltségét a lehetőségekhez mérten minimalizálnom kell. A nyolc edzésnek már meg van az eredménye. A közértben a pénztáros nő megjegyezte, hogy mióta utoljára látott, egészen kikupálódtam. Többen is észrevették a testsúlycsökkenésemet is. Keresnem kell egy jó masszőrt, aki hetente vagy kéthetente egyszer jól átmozgatja az izomzatomat. Ma sörrel vettem be a porcképzőt, miután a faluval megnéztük a Madách Színházban a Ne most drágám! című pajzán komédiát. Egész jó volt. A színdarab is. Az OASIS végre letöltődött, de át kell konvertálnom mp3-ba. Addig is Cseh Tamás, Bad Religion és Goran Bregovics szórakozt.
Fizikum: A hétvégi punnyadsággal átitva, de fitten kezdtem futni. A jobb térdem eddig nem tapasztalt méreteket öltve, elviselhetetlenül fájt, a gyengébbiknek vélt bal láb viszont tökéletesen működött. A gyomromban éreztem az futás elején egy kis nyomást, de hamar elmúlt. Nem volt rossz az edzés, de a végére nagyon elfáradtam. Nem is gondoltam volna, hogy két lábon ugrálva is össze lehet zsugorítani a távolságokat. Mivel nappal volt, jól érzékeltem a megtett távot. Büszkeség töltött el. Az edzés után nem fájtak annyira izmaim és csontjaim, mint egy esti - futó - kaland esetében. A jobb térdem viszont egyértelműen begyulladt. Nagyon remélem, hogy az eddigi tapasztalatok alapján, a már ismert módszerek (kenőcsök, gyurmázás) bevetésével, hamar regenerálódnak tagjaim.


Lakóhelyem: Szigetmonostor

2 komment

Címkék: blog sport edzés futás edzésnapló run félmaraton térdfájdalom túledzettség


A bejegyzés trackback címe:

https://futoedzes.blog.hu/api/trackback/id/tr70345092

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

harzol2 · http://forum.tozsde.hu/ 2008.02.19. 14:19:19

Szia!

Sok sikert a felkészüléshez! Légy óvatos és inkább hagyj ki pár napot, minthogy egy komolyabb sérülést kockáztass!
Ha az egyik lábad fáj és ezért másképp terhelsz az könnyen vezethet egy teljesen más jellegű sérüléshez.

Iktass be egy-egy úszást, vagy ha jó idő van biciklizést ha nem akarsz kiesni az edzésből.
No meg persze a nyújtás is sokat segíthet, igaz ezt magam is túlságosan hanyagolom.

Jó és sérülés mentes felkészülést kívánok!

Üdv,
harzol

Kicsilány 2008.02.20. 07:55:24

Látod?Most már ketten állítjuk azt,hogy erőlteted.Bezzeg rám nem hallgatsz,szóval remélem így már te is belátod,hogy igazam volt és van.
süti beállítások módosítása