HTML

Eszencia

Zéró futótapasztalattal, 29 éves fejjel úgy döntöttem, hogy 1 éven belül félmaratont, azaz 21 kilómétert fogok futni. Az edzésnaplómon keresztül te is betekintést kaphatsz futásról-futásra, az általam átélt élményekről, tapasztalatokról, önnön magamra és a világra vonatkozó szerzett tudásomról.

Fotóalbum

Kommentek

Napló - naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Címkék

Szerzői jog

Creative Commons Licenc

RSS

2008.02.23. 00:18 K.attila

10. futás: 2008. február 21.

40 perc futás, gyaloglás nélkül
            Összesen:  40 perc futás

Időpont: 19.30 órától – esti futás
Terep: Szigetmonostori kis Duna ági gát, Pócsmegyer faluig – ugyanez vissza – Szigetmonostori kis Duna ági gát a szentendrei rév irányába (gát).
Megjegyzés: A lovári oktatásról haza érve, fáradtan, sajgó jobb térdel vágtam neki a futásnak, nem túl sok lelkesedéssel. Még a zseblámpámat is otthon hagytam, így félúton a Duna part felé, vissza kellett fordulnom. Laza edzést terveztem, egyetlen kitétellel: Amennyiben a már tapasztalt módon szúró fájdalmat érzek a jobb térdemben, azonnal leállok. Már a lépcsőn lefelé tompa szúrást éreztem. Meglepő módon a futás nagyon jól ment. Hamar kiderült, hogy egyetlen dolog akadályozhatja meg a jó futást: a lábaim állapota. Szörnyű kimondanom, de valószínűsíthető, hogy a korábbi fájdalmaim oka jelentős mértékben a rosszul befűzött cipő túlzott szorító hatása volt. Most lazítottam a dolgon és sokkal kellemesebb volt a futás is. A az előző futás végét, a 24. percet elérve, állapotomból kifolyólag úgy döntöttem, hogy 30 percet lefutok, végül 40 lett belőle. Cseppet sem bántam meg. Felszabadultan, boldogan állítottam meg az órámat 40 perc 10 másodpercnél. Széles mosollyal gyalogoltam vissza a faluba, gyors léptekkel, úgy, hogy semmilyen jellegű fájdalmat sem éreztem. Valódi sikerélményem volt. Még a Fővárosi Vízművek dolgozói sem zavartak ki a gátrendszerről, amikor találkoztam velük. A második futóhéten, a 10. edzésen teljesítettem azt, amit 2-3 hónap után szerettem volna elérni: 40 perc folyamatos futás (az első edzésen 4x10 perc futás volt, 4x10 perc gyaloglással felváltva.) Egy nap kihagyást követően, az alap időnek, a folyamatos 40 percet fogom tekinteni. Oasis volt ismét a kíséretem. Érdekesek az új dalaik.
Fizikum: Edzés előtt sokat nyújtottam a lábamat és a testemet is jól átmozgattam. Megtette a hatását. Még a térdem is kilazult. A 25. perc tájékán éreztem egy hirtelen nyomást a térdemben, majd teljesen megszűnt a benne lévő fájdalom. A tüdőm nagyszerűen bírta a kiképzést, a lábaim pedig már mintha kezdenék megszokni a terhelést. A futás befejezése után néhány lépés megtételét követően, kellemes, de szokatlan forróság öntötte el mind a két térdemet. Egyértelműen tapasztalom, hogy jobb lett az állóképességem, látványosan fogytam (nem mintha kövér lettem volna), de ezzel együtt megnőtt az étvágyam és többszörösére nőtt a naponta bevitt folyadékmennyiség is. Vigyáznom kell, nehogy túlterheljem magam. Jobb, ha egy kicsit most belassítok a terhelésnövelést illetően és egy darabig megállapodok a 40 perc futás mellett. Már, ha bírom.


 

 A sebtapaszom: Mepora® termékcsalád

Szólj hozzá!

Címkék: blog sport edzés szabadidő futás oasis edzésnapló kikapcsolódás térd run gát cipőfűző fővárosi nyújtás vízművek félmaraton szigetmonostor térdfájdalom túledzettség pócsmegyer lovári bemelítés


A bejegyzés trackback címe:

https://futoedzes.blog.hu/api/trackback/id/tr21350927

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása